خرید پاوربانک ارزان

خرید پاوربانک ارزان

خرید پاوربانک ارزان

خرید پاوربانک ارزان

  • ۰
  • ۰

ویژگی های محصولات دیجیتال بسیار زیاد می شود که باعث استفاده مکرر از تلفن های هوشمند در چندین کاربرد می شود. بنابراین زمان پشتیبان گیری از باتری کم می شود. ساخت پاوربانک برای تلفن همراه به عنوان منبع شارژ یدکی برای اهداف اضطراری که قابل حمل نیز باشد ، سرگرم کننده خواهد بود. در این مقاله نحوه ساخت پاوربانک با یک نمودار مدار مدار پاور بانک فوق العاده ساده را کشف خواهیم کرد.
خریدن پاوربانک سامسونگ 5000
عامل مهمی که هنگام کار با باتری های لیتیوم باید در نظر گرفته شود ، مدارهای محافظتی و کیفیت باتری ها است. اما ، هنگامی که این مورد به 18650 سلول می رسد ، فاکتور خطر با باتری های کیسه ای کمتر است. محافظت مناسب توسط چند ماژول آماده در بازار ارائه می شود.
اجزای مورد نیاز:

    18650 سلول لیتیوم
    ماژول TP4056 با مدار حفاظت از باتری
    مبدل تقویتی 3V به 5V با کنترل جریان 1A
    سوئیچ اسلاید

نمودار مدار پاوربانک:

در زیر نمودار مدار برای پاوربانک ما قرار دارد. همانطور که می توان ساخت یک پاور بانک با باتری لیتیوم یون ، ماژول TP4056 و مبدل تقویت کننده آن را بسیار آسان دانست.

18650 سلول لیتیوم:

اصطلاح سلول 18650 به دلیل ابعاد سلول است ، از جنس استوانه ای به قطر 18 میلی متر و ارتفاع 65 میلی متر است. همچنین این سلول ها در ظرفیت های مختلف متناسب با برنامه ها در دسترس هستند. آنها سلولهای قابل شارژ با خروجی 3.7 ولت هستند.

روش شارژ یک سلول لیتیوم یونی واحد به دو مرحله نیاز دارد ،

    جریان ثابت (CC)
    ولتاژ ثابت (CV)

در طول CC ، شارژر باید با افزایش ولتاژ تا حد ولتاژ ، جریان ثابت را تأمین کند. در مرحله بعدی باید یک ولتاژ برابر با حداکثر حد سلول استفاده شود که در طی آن جریان به طور پیوسته به جریان آستانه پایین تر کاهش یابد (یعنی 3٪ جریان ثابت). تمام این عملیات توسط ماژول TP4056 انجام می شود که یک انتخاب بسیار مطمئن و مقرون به صرفه است.
ماژول TP4056A:

این یک راه حل کم هزینه برای شارژ هر نوع باتری یون لیتیوم یونی است. باتری های تلفن همراه ، 18650 سلول NMC ، باتری های کیسه لیتیوم ، و غیره. ظروف میکرو B و کنترل جریان خروجی 1A قابل تنظیم آسان ، شارژ باتری های کم ظرفیت را انتخاب مناسب می کند. این می تواند به هر شارژر موبایل مبتنی بر سوکت دیواری یا هر نوع USB به کابل میکرو B متصل شود. این ساخته شده از یک معماری سوئیچ بار PMOS یکپارچه است ، از این رو اجزای اضافی کلی را کاهش می دهد.

همچنین این ماژول دو علامت دارد ، چراغ قرمز رنگ (L1) برای نشان دادن وضعیت شارژ مداوم. LED رنگ آبی (L2) نشانگر اتمام شارژ است. این ماژول می تواند در دمای محیط بالا کار کند زیرا بازخورد حرارتی می تواند جریان بار را تنظیم کند. ولتاژ شارژ 4.2 ولت است و می توان جریان را با تغییر مقاومت در ماژول تنظیم کرد. اما ، جریان پیش فرض هنگام خرید 1A خواهد بود.

مدار حفاظت شامل ،

1. DW01x - حفاظت از باتری یون لیتیوم تک سلولی با ویژگی کنترل دوگانه MOSFET. در زیر یک مدار تست کاربرد ارائه شده در صفحه داده ارائه شده است.

2. FS8205A - MOSFET تقویت کننده D-N کانال با اتصال تخلیه مشترک. همچنین تخلیه به مقاومت در برابر منبع کم است. دروازه MOSFET از طریق DW01A IC کنترل می شود.

بنابراین ، DW01A با کنترل MOSFET از طریق مدار ، کنترل اضافه بار ، کنترل تخلیه بیش از حد ، کنترل اضافه جریان را فراهم می کند.
میکرو USB 3V به 5V Boost Converter:

باتری لیتیوم فقط 3.7 ولت در اینجا تأمین می کند اما برای شارژ تلفن همراه ما به 5 ولت نیاز داریم ، بنابراین ما در اینجا از ماژول مبدل تقویت کننده 3v تا 5v استفاده کرده ایم. این ماژول مبدل تقویت کننده از راندمان بالایی تا 92٪ و در برابر حفاظت فعلی یکپارچه است. توپولوژی مورد استفاده در داخل ، مبدل پله ای غیر منزوی است که در فرکانس سوئیچ 1MHz کار می کند. توان کلی خروجی که می تواند از این ماژول خارج شود 5W است. ولتاژ خروجی را می توان با تغییر یک مقاومت در ماژول به 12 ولت تنظیم کرد اما حداکثر جریان 400mA خواهد بود. اما به طور پیش فرض این ماژول با امتیاز 5 ولت ، 1A در دسترس است. تحت این رتبه بندی موج خروجی 20 میلی ولت pk-pk است. این ماژول همچنین دارای گیرنده زن USB-A است که جهانی است. از هر کابل برق USB می توان به عنوان رابط استفاده کرد. دمای کار ماژول از -40 تا 85+ درجه سانتیگراد است. همچنین دارای نشانه LED است که نشان دهنده وجود منبع تغذیه از منبع باتری است. رنگ قرمز Led بیانگر وجود منبع تغذیه در پایانه ها است.

ماژول مبدل 5V Boost

ما قبلاً از همان ماژول در شارژر تلفن موبایل خورشیدی استفاده کرده ایم.

ماژول ها با استفاده از چسب گرم به یک صفحه پلاستیکی وصل و ثابت شدند.

شارژ کردن پاوربانک:

LED رنگ قرمز نشانگر شارژ باتری در این مدار پاوربانک است ،

LED رنگ آبی نشانگر شارژ کامل است ،

شارژ تلفن همراه با این پاور بانک:
خریدن پاوربانک سامسونگ
1. USB را به کابل میکرو B وصل کنید تا خروجی مبدل تقویت شود.

2. سوئیچ اسلاید را روشن کنید.

3. باتری تلفن های همراه از طریق پاوربانک شارژ می شود

بنابراین اینگونه است که می توانید به راحتی شارژ پاور بانک را برای شارژ تلفن های هوشمند خود انجام دهید.
فیلم

    برچسب ها
    شارژر
    الکترونیک قدرت
    مبدل تقویت کننده
    تلفن همراه
    ویژه

  • ۹۸/۱۱/۰۵
  • رضا تنگستانی فرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی